Fernando - poradnik.



  • Cześć! Witam wszystkich w pierwszej części serii poradników do postaci. Poradniki będę kierował głównie do osób z niższych rang, ponieważ moja ranga to Diament/Master (różnie to bywa 😃 ). Na pierwszy ogień wezmę obrońców, którzy w meczu pełnią bardzo ważną funkcje - zdobycie punktu. Dziś przyjrzymy się samozwańczemu rycerzowi - Fernando. Zapraszam! 😄

    Fernando to bez wątpienia tank, który nie jest bohaterem, którego trzeba mieć w drużynie. Pełni on raczej rolę tzw. zapychacza, którego wybierzemy kiedy nie ma już żadnego innego tanka. Nie oznacza to jednak, że Fernando to słaby wybór na obrońcę. Wręcz przeciwnie! Rycerz potrafi się odnaleźć i na punkcie, dzielnie trzymając go przed zdobyciem przez przeciwnika, ale również w roli flankera, który często potrafi swoją ognistą lancą uprzykrzyć życie wrogiej drużynie.

    Poziom trudności bohatera: łatwy.
    Mocne strony:

    • Duża wytrzymałość
    • Możliwość grania ofensywnie i defensywnie
    • Łatwy do opanowania

    Słabe strony:

    • Niewiele map, na których jest skuteczny

    Na początku przyjrzyjmy się umiejętnościom Fernando:

    1. Płonąca Lanca - umiejętność zadaje 35 obrażeń co 0.1s i nakłada efekt podpalenia, który zadaje 200 obrażeń przez 2s.
    2. Tarcza - tarcza Fernando jest dość wytrzymała - ma 5500 punktów wytrzymałości, a oprócz tego jest dość wielka, więc może ochronić drużynę przed atakami przeciwnika.
    3. Kula Ognia - Rycerz strzela z lancy kulą ognia, która zadaje 450 obrażeń w trafionego przeciwnika oraz przelatuje przez niego, w wyniku czego może zranić kilku przeciwników jednocześnie.
    4. Szarża- Fernando wbiega w przeciwników zadając każdemu po 200 obrażeń
    5. Nieśmiertelność (Arcyzdolność) - Fernando daje nieśmiertelność sojusznikom w zasięgu działania umiejętności, jednak mogą oni zostać zranieni do 1500 punktów zdrowia. Fernando może używać lancy w trakcie trwania, jednak jego prędkość poruszania się jest mocno zredukowana oraz jest odporny na efekty kontroli tłumu.

    No dobra, to w takim razie kiedy go wybrać?
    Fernando jak to tank jest skuteczny na bliskie dystanse, a jedna kula ognia potrafi zrobić duże obrażenia zgrupowanym przeciwnikom. To wszystko świadczy o tym, że Hiszpan jest najbardziej skuteczny na małych, ciasnych mapach:

    • Kaskada Jaguara
    • Jaskrawe Moczary
    • Bazarek
    • Kamienna Twierdza
      Nie oznacza to jednak, że na innych mapach się nie odnajdzie, jednak odradzałbym wybieranie Hiszpania na Tartaku.

    Mapa to jedno, ale duże znaczenie ma również wybór bohaterów po przeciwnej stronie. Na pewno fatalnym pomysłem jest wybieranie Fernando na:

    • Khana -> F Khana skutecznie potrafi skontrować rycerza podczas jego tarczy,
    • Cassie -> Talent Duża zwierzyna zadaje olbrzymie obrażenia tankom.
      Natomiast Fernando można śmiało wybierać przeciwko w zasadzie każdej innej postaci, ale bardzo dobrze on się sprawdza przeciwko Drogozowi i Ruckusowi, ponieważ ich ulty są kontrowane przez ult Fernando.

    Talenty i karty:
    Talenty Fernando umożliwiają grę nim na dwa sposoby: na punkcie lub bardziej agresywnie.

    • Egida umożliwia nam trzymanie tarczy do momentu aż nie zostanie ona zniszczona (nie znika samoistnie) oraz skraca czas jej odnowienia o 2s (12s -> 10s)
    • Spopielenie zwiększa obrażenia zadawane przez kulę ognia o 30% i dodatkowo o 20% za każdego kolejnego trafionego przeciwnika.
      Screenshot_7.png
    • Nadzwyczajny przywraca 55% maks. zdrowia przez 3s jeśli zdrowie spadnie poniżej 40% maks. wartości. Efekt działa raz na 45 sekund.

    Tak jak napisałem, Fernando to tank, którym można grać na dwa sposoby, więc wybór talentu jest indywidualny: Egida i nadzwyczajny to talenty do grania na punkcie, z kolei Spopielenie dobrze się sprawdza w agresywnym trybie gry.
    Moim zdaniem najlepszym wyborem jest agresywny styl gry i pomaganie naszym towarzyszom na roli obrażeń czy skrzydłowych w zabijaniu wrogów, więc ja wybieram zawsze Spopielenie.

    Dobra, to teraz przyjrzyjmy się taliom pod każdy talent (Są to talie, które moim zdaniem są dobre, ale każdy ma swój styl gry):
    Egida:

    • Ostatni bastion (II) - Co tu dużo mówić - karta nas leczy o 200 punktów co sekundę, potrafi nas uratować, trzymając punkt, jeśi nasz leczący towarzysz postanowi nas olać lub po prostu nie żyje.
    • Przewodzenie ciepła (I) - Karta zmniejsza czas oczekiwania na naszą ucieczkową umiejętność - szarżę, podczas trzymania tarczy. Dzięki niej jesteśmy w stanie uciec i się schować w sytuacji gdy mamy mało życia.
    • Unieruchomienie (IV) - To taka darmowa odnowa działająca gdy mamy mniej niż 50% życia, lepiej mieć niż nie mieć. Pamiętajmy też, że w przypadku gdy przeciwnicy mają kauteryzację to każde zwiększenie leczenia jest na wagę złota.
    • Górująca bariera (IV) - Skraca czas odnowienia tarczy o 4 sekundy, dzięki czemu w połączeniu z talentem możemy wysunąć tarczę co 6 sekund.
    • Kawaler (IV) - Więcej zdrowia to karta bardzo mocno uniwersalna, którą można śmiało wrzucić do każdej talii.
      Screenshot_2.png

    Spopielenie:

    • Kawaler (II) - patrz: Egida
    • Kremacja (V) - Karta skraca czas odnowienia kuli ognia o 2 sekundy (7s -> 5s), a im częściej ją mamy tym robimy większe obrażenia i jesteśmy skuteczniejsi.
    • Gorący pościg (III) - Po każdym trafieniu kulą ognia mamy zwiększoną szybkość ruchu o 24% (troszkę więcej niż przedmiot "zwinność" na 3 poziomie).
      Karta dobrze działa w połączeniu z Kremacją (V), gdyż mamy częściej zwiększoną prędkość ruchu.
    • Wyrzut (I) - Zwiększa zasięg pokonywany przez szarżę o 15%, co ułatwia nam dobicie przeciwnika lub ucieczkę.
    • Zabójczy wzrok (IV) - Możemy użyć szarży o troszkę ponad 2 sekundy szybciej po trafieniu wroga Kulą ognia. Karta przydatna do dobijania przeciwników.
      Screenshot_3.png

    Przy tym talencie, chcę jeszcze zwrócić uwagę na kartę Znak, dzięki któremu leczymy się podczas trafienia przeciwnika kulą ognia (100hp na poziom). Nie znalazła się ona jednak w mojej talii, ponieważ jej skuteczność maleje wraz z ulepszaniem kauteryzacji przez przeciwników.

    Nadzwyczajny
    Talia jest taka sama jak w przypadku Egidy jednak inaczej rozłożone punkty - mniej w tarczę, więcej w wytrzymałość.
    Screenshot_4.png

    Dobra, przyszedł czas na przedmioty.
    Wybór zależy oczywiście od sytuacji, bo mecz meczowi nie równy, ale na pewno ważnym wyborem jest kauteryzacja oraz odnowa. Bardzo uniwersalnymi przedmiotami jest zwinność i woltyżerka, które możemy kupić w każdym meczu. Odradzam natomiast zakup niszczyciela, zwinnych dłoni oraz kronosa.

    I na koniec, już odchodząc od porad, kilka ciekawostek na temat bohatera:

    • Fernando jest jednym z członków magistratu.
    • Jest to jedna z pierwszych postaci stworzonych przez twórców, zaraz obok Barika i Cassie.
    • Skórka Boga wojny jest nawiązaniem do Aresa z gry Smite. Co ciekawe, w Smite również jest skin Fernando do Aresa.
    • Według Lore, Fernando nie był nigdy szkolony na rycerza, stąd jego tytuł - Samozwańczy rycerz.
    • W przeszłości bohater posiadał talent (lanca smoczego ognia), który umożliwiał mu grę dystansową - strzelał małymi kulkami ognia zadającymi 120 obrażeń co 0.2s.
    • W jednym z Q&A HiRezMartini potwierdził, że Fernando jest gejem, chociaż, jak zaraz zobaczycie, nie przeszkadza mu to w niczym. 🙂
    • Fernando to romantyk co potwierdzają teksty wypowiadane do kobiet:
      -> „Jesteś miłością mojego życia!” (Cassie)
      ->„Señorita, nie zapomnę o tobie.” (Cassie)
      -> „Chciałem tylko, żebyśmy byli razem!” (Skye)
      -> „Nie musiało tak być, moja piękna różo!” (Skye)
    • Zabijając Barika Fernando wyśmiewa się z jego rozmiarów: „Jesteś taki malutki!”

    To już wszystko w tym poradniku, mam nadzieję, że moje rady choć trochę pomogą wam opanować Fernando i będziecie skuteczniejsi na polu bitwy. Kolejny poradnik już niedługo, cześć!


Log in to reply